Kärleken till litteraturen

Ni vet när man smäller igen en bok för sista gången och det känns som att man förlorat sin bästa vän? Ens hjärta krossas men man är samtidigt glad att man fått uppleva det fina man hann gå igenom tillsammans.

När det går flera dagar innan man ens för en stund kan släppa den underbara världen man så länge levt i, de fantastiska karaktärerna man lärt känna. Och det gör så ont, så ont, att tänka på att det bara var på låtsas.

Jag läste igenom Iron fey-serien av Julie Kagawa. Järnkonungen, Järnprinsessan, Järndrottningen, Järnriddaren. Det tog inte många dagar att bli klar.

Men det verkar ta desto längre tid att komma över saknaden jag känner nu.

2 reaktioner på ”Kärleken till litteraturen

  1. Den där saknaden känner jag allt igen! Den har jag gått igenom ett par gånger och det är lika jobbigt varje gång. Just dessa böcker har jag inte läst men ska definitivt kolla upp dom. =)

    Gilla

Kommentera

