Vi två – Andy Jones

vi-tva
Recensionsexemplar från förlaget

Fisher och Ivys kärlek slår ner som en blixt från klar himmel. Den är intensiv och de spenderar de första veckorna tillsammans utan att lämna varandras sida. De är nakna mer ofta än de är påklädda och Fisher är lyckligare än någonsin.

Helt plötsligt händer någonting. Ivy drar sig undan och Fisher blir osäker – vad var det som hände? Vad har han gjort för fel? Är det nu det tar slut?

Det är himla enkelt att bli förälskad men att hålla kvar i den där känslan som man har i början är desto svårare.

Jag var inte alls beredd på att Vi två av Andy Jones skulle komma att vara det som den sakta utvecklades till att bli. Jag förväntade mig  en halvytlig (observera att detta inte betyder dålig) lovestory med två nyförälskade som inte vet om de ska fortsätta vara tillsammans eller ej när vardagen kryper ikapp. Istället blir det skitjobbigt, nära och äkta.

Äktheten som blir bättre ju längre in i berättelsen vi kommer är den främsta styrkan. Det är mycket känslor mest hela tiden – kärlek, kåthet, skam, ånger. Jag blir förbannad på Fisher, irriterad på Ivy och gråter tillsammans med dem båda. För en stund är jag delaktig i deras relation och allt det som händer under deras första tid tillsammans. Jag är inte helt galen i någon av karaktärerna, men jag gillar dem tillsammans. Även sidoberättelserna har alla relationer och kärlek som tema, samtidigt som de är väldigt olika varandra.

Jag skulle inte vilja påstå att detta är en bok som jag tror att jag kommer att minnas för evigt, långt ifrån, men den gav mig en trevlig läsupplevelse och mycket mer än jag kan erkänna att jag trodde att jag skulle få ut av den. Mer än värt det, med andra ord.

Rekommenderas åt: Kärleksläsaren som är beredd på lite Mer än den där klassiska romance-boken.

Förlag: Louise Bäckelin förlag
Går att köpa här: Adlibris, Bokus, Cdon

En reaktion på ”Vi två – Andy Jones

Kommentera

