Böcker att läsa i Grekland

På måndag åker jag till Grekland med mina två bästa vänner. Veckan kommer främst att innebära sol, vin och tid tillsammans men jag tror nog att lite lästid kommer att dyka upp. Har absolut ingen plats till böcker i kabinväskan så det blir plattan som får hänga med. Har därför lånat fem ganska olika böcker för att åtminstone ha lite att välja på.

Så, vad får hänga med på semester?

Öppnas i händelse av min död – Liane Moriarty
Min europeiska familj: De senaste 54 000 åren – Karin Bojs
Miniatyrmakaren – Jessie Burton
Den unga eliten – Marie Lu
Låt vargarna komma – Carol Rifka Brunt

Som sagt, ganska olika… Fem böcker jag varit sugen på att läsa ett bra tag nu. Vi får däremot se hur mycket tid jag får över mellan utflykter och vinkvällar.

3 reaktioner på ”Böcker att läsa i Grekland

Kommentera

