Vi:et i livet

Sådär icke skamligt stulen av Anna som lånade den av Sandra. Så här får ni veta lite om mig och Daniel.

Hur länge har ni varit ihop?
Fem och ett halvt år sådär drygt.

Hur träffades ni?
IRC, vi snackade i en öppen kanal och visste inget mer om den andra än nicken vi använde. (andromeda, det var jag) Första diskussionen handlade om att han var tomtenisse och skulle göra revolution och ta över tomtens plats… Hehehe, eh.
Vem var mest på?
Jag var i ett förhållande så ingen av oss. Daniel respekterade det men vi var vänner. (Läs: Han. Absolut han.)
Skedde några komplikationer?
Utöver att jag var i ett förhållande samt att vi bodde 60 mil ifrån varandra? Nä.
Hur blev ni ihop?

När mitt förhållande tog slut (9 månader efter att jag och Daniel hade lärt känna varandra) så reste jag upp till Stockholm för att träffa Daniel och två andra IRC-vänner. Sen åkte jag hem till Malmö i fyra dagar. Sen bodde jag tydligen här uppe. Typ så hände det. For realz.

Hur skedde dejtandet?

Det var inget dejtande sådär som man kan tro. Men min andra dag i Stockholm spenderade vi utomhus hela dagen – riktigt turistande i stan, besök hos en gemensam vän och sen avslutades det på ett berg efter att vi hade tittat på midnattsloppet. Det kan ha varit den lyckligaste dagen i mitt liv. Jag hade inte varit mig själv på väldigt länge och helt plötsligt kändes allt helt rätt. Redan den kvällen visste jag att jag ville stanna.

40940_482836898997_3399711_n

Vem sa jag älskar dig först och hur skedde det?

Det vet jag inte, men jag minns när Daniel skulle säga att han hade känslor för mig. I telefon, han var full och nervös. Hahaha. Åh, good old times.

Kan man få se något tidigt sms eller så?

Inget sådant finns kvar, tyvärr. Det var innan vi hade smartphone.

Bor ni ihop?

Ja! Fyra år and going strong. Bästa sättet att få förstahandskontrakt i Stockholm är tydligen att haffa sig en stockholmare. Score.

Vad är hens bästa sidor?

Han skämmer bort mig, allt från presenter utan någon särskild anledning till pannkakor som tar tusen år att steka. Köper hem färska bär så att jag kan göra smoothies när jag ska plugga en hel dag. Han står ut med alla mina knasiga idéer (som att jag köpte rullskidor förra veckan och ska satsa på Vasaloppet om några år) och peppar mig i alla mina beslut. Han intresserar sig i alla mina intressen – böcker, läppstifts- och ögonskuggsmani, dramaserier som han helst undviker annars. Gnagare till tusen. Han är feminist och han gjorde mig till en. Han lyssnar alltid. Och så är han bra på World of Warcraft.

Och sämsta?

Han har en oro som lätt kan smitta. Svårigheter att ta beslut, speciellt om framtiden. Latmask. Han vill inte skeda mig längre än en kvart för att jag är för varm på natten tydligen. Svartsjuk.Kan ingenting om Pokemon typ. Snusar snus som han gärna lägger på sänggaveln. Han har navelludd (värsta jag vet efter patriarkatet typ).
Vad bråkar ni om?
Pengar ibland, men det var mer förr (när vi inte hade några). Framtidsplaner är nog nästan det enda som blir mer än vardagstjafs. Och att han lägger snus överallt!?

Vad gör ni när ingen annan ser?

Leker ”Vem är jag?” där den ena tänker på en person/karaktär och så ska den andra ställa konstiga frågor för att komma fram till vem det är. Svårast och roligast hittills var när jag tänkte på en av Bananer i pyjamas – OCH HAN SATTE DEN! Pratar politik nakna i sängen hela lediga dagar. Spelar Wow, snackar skit om allt och alla, badar, skrattar, gråter och tar på varandra.

Vad ger ni för komplimanger?

Alla. Gör jag något bra så får jag höra det. Herregud, Daniel är mina ögonskuggskreationers största fan. Jag älskar allt från hans sneda tänder till hans gubbögonbryn. Skostil till nyklippta egentligen lite för korta frisyr (”så slipper jag gå dit så ofta”). Och så rör jag honom gärna. Det är väl en sorts komplimang?
Vilken är din favoritbild på honom?
Har så många. Svårt. Gillar denna. Himla söt där plus det var en så himla bra dag. Åh ❤ Matchdagar alltså, de är ofta bra.
403386_10151059835300850_1761666350_n
Och på er?
Många här också, men denna, från min första vecka på besök i Stockholm 2010 är en favorit.
45501_485377298997_3394676_n
2 reaktioner på ”Vi:et i livet

Kommentera

