Läsning i december

Under decembers inledande fem dagar har jag läst cirkus tio sidor. Snålt. Tid och ork finns inte till mer än det absolut viktigaste: Jobb, skola och ibland att spendera en timme eller två med sambon. Egentligen skulle den mest stressiga perioden i år vara över vid månadsskiftet men ibland blir det inte som man tänkt sig. Uppsatsen är inte färdig och jag jobbar mer än jag trodde att jag skulle göra nu i höst/vinter.

I helgen målas det väggar här hemma vilket innebär att vi nästa vecka har hämtat hem nya möbler vilket i sin tur innebär en läshörna. ÄNTLIGEN. ÄÄÄNTTTLIIIIGEEEEN. Då ska det läsas så det skriker om det.

I december tänker jag läsa klar böckerna jag står still i just nu (obs, ej på grund av dåliga utan på grund av tidigare nämnda anledningar) men jag tänkte också hinna med Svinen av Carl-Johan Vallgren som har legat här och stirrat på mig ett tag. Vi, den och jag det vill säga, har väntat på läshörnan för att få ut maximal njutning av läsningen. Utöver dessa smågrejer tänker jag inte planera in någon mer läsning. Läser jag så läser jag.

Så ser mitt liv ut just nu. Men det är nice (också).

Kommentera

