Just nu: Brilliance

Sakey - Brilliance - 9789187301872

Just nu läser jag Brilliance av Marcus Sakey. Det tar tid, inte på grund av boken i sig utan på grund av min brist på just tid. Hitills är jag positivt inställd till boken, trots att jag tycker att andra delen än så länge är mindre intressant än första. Återkommer med uppdatering när jag är klar.

Vad den handlar om? Så här skriver Bokfabriken:

”År 1980 föddes i USA ett stort antal barn med unika förmågor. Nu, trettiofem år senare, växer motsättningarna mellan de vanliga människorna och de specialbegåvade. Nationen håller på att slitas isär av en rad inhemska terroristattacker och allt pekar på att det är välorganiserade grupper av specialbegåvade terrorister som står bakom attentaten.
Agenten Nick Cooper jobbar för en statlig myndighet som spårar upp misstänkta terrorister. Han är själv specialbegåvad och han är den bäste i sitt slag. I ett desperat försök att avvärja en monumental terrorattack, lämnar han sin organisation för att närma sig terroristerna på egen hand. Plötsligt är han jagad från alla håll. Och lika plötsligt inser han att världen inte är så svart och vit som han tidigare trott.”

Spännande…

Kommentera

