Nintendo Book tag

Hittade denna roliga tag inne hos Kajsa och man är ju en tv-spelsnörd…

1. NES (Nintendo Entertainment System): Nämn en klassiker som du vill läsa.

Emma av Jane Austen. ÄLSKADE miniserien så pass att jag såg den två gånger inom ett par veckor. Är lite rädd för att boken ska förstöra den fina relation jag och berättelsen har, men det är sällan det blir så på det hållet va?

2. SNES (Super Nintendo Entertainment System): Nämn en uppföljare som du gillade mer än första boken.

Paganinikontraktet av Lars Kepler. ÄLSKART.

3. Nintendo 64: Nämn en bok som revolutionerade sättet du ser på världen.

Liseys berättelse av Stephen King revolutionerade mitt sätt att se på mig själv. Räknas det? Annars: Harry Potter och de vises sten av JK Rowling öppnade upp en helt ny värld för mig. Vet inte vem jag hade varit utan denna underbara, älskade och många gånger lästa serie.

4. Gamecube: Nämn en populär bok som du inte gillade lika mycket som alla andra. 

Gone girl av Gillian Flynn. Meh.

5. Wii: Nämn en ny favoritbok.

Mina drömmars stad av Per Anders Fogelström och Mitt hjärta går på av Christoffer Holst. Detta året är ett otroligt bra bokår för mig så hade säkert kunna räkna upp ett par till.

6. Nintendo Power: Nämn din favoritserie när det kommer till grafiska romaner eller en annan serie som du gärna skulle vilja läsa.

Jag vet faktiskt inte. Går som en blind när vi talar om grafiska romaner. Några tips?

7. Super Mario: Nämn en karaktär som du skulle vilja stampa hårt på som om den vore en Goomba.

Christian Grey. DU. BEHÖVER. HJÄLP. (Nej, inte pga hans sexuella preferenser, utan pga hans jävla kvinnosyn och allt annat som är så jävla fel på honom.)

8. Zelda: Nämn en nyare fantasybok som du anser ha potential att bli en modern klassiker.

Har inte ens läst GoT-böckerna (Sagan om is och eld) ännu men måste ändå hålla med Kajsa. George RR Martin har skapat något originellt och stort som absolut kommer att gå till historien.

9. Samus Aran: Nämn din favorit sci-fi-bok eller en du hemskt gärna skulle vilja läsa.

Fick hem The Martian av Andy Weir idag och den vill jag hemskt gärna läsa. Helst innan jag ser filmen.

10. Pokémon: Nämn bokserieutgivning som du gärna skulle vilja samla på.

Alla? Hehe, nej men… jag har ju hela Harry Potter-serien men skulle mer än gärna ha de engelska utgåvorna också.

11. Donkey Kong: Nämn en bok med originella karaktärer.

Pippi Långstrump!? Bästa som finns.

12. Nintendo Fandom: Nämn ditt favorit-Nintendospel.

Pokemon röd. En fet jävla #TBT där, 90-talet var fan bäst.

3 reaktioner på ”Nintendo Book tag

  1. Vilken kul tagg! Håller definitivt med om GoT, har inte läst böckerna än utan endast sett serien, men ja, de har potential att bli något stort. Och himla fin blogg har du också!

    Gilla

Kommentera

