Sociala medier-taggen

  • Twitter – En kort favoritbok
    Måste nog säga Of mice and men faktiskt. Läser sällan korta böcker så ribban var låg.
  • Facebook – En bok alla andra fick dig att läsa
    50 shades of grey-triologin. Hypen var total.
  • Tumblr – En bok du läste innan den var populär
    Ingen aning. Läste Harry Potter precis när den kom till Sverige, typ. Räknas det?
  • Myspace – En bok du inte kommer ihåg om du tyckte om eller inte
    Georgia Nicolsons dagbok-serien av Louise Rennison. Vet att jag har läst åtminstone #2, men minns inte alls hur jag upplevde den.
  • Instagam – En bok som är så fin att du vill instagramma den
    Harry Potter-böckerna. Antagligen främst på grund av nostalgiska skäl, men det blir varmt i magen när jag ser dem, speciellt De vises sten och Fången av Azkaban. 
  • YouTube – En bok du önskar skulle bli gjord till en film
    Fortsättningen på Guldkompassen. Har ännu ej gett upp hoppet!
  • Goodreads – En bok du rekommenderar till alla.
    Lisey’s berättelse – Stephen King. Herregud, jag älskar den. Måste ta och läsa den igen. SÅ bra är den.
4 reaktioner på ”Sociala medier-taggen

  1. Svar: Jag håller med dig om dina åsikter! Det är nog som med det mesta: det ska vara lagom och balanserat 🙂 Jag köper inte heller alla böcker jag läser och precis som du säger är det nog bra för bokhyllan! Och det är nog som du säger bättre att köpa en bok från en liten mindre författare än att köpa en tredje utgåva av samma bok från JK Rowling

    Gilla

  2. Spännande att du gillade Liseys berättelse så mycket, för mig är det inte alls en av mina King-favoriter 🙂 Men han har ju gett ut ganska mycket olika grejer, gamla skräckfarfar.

    Gilla

Kommentera

