Läser just nu

Mina drömmars stad 9789164203960 fault-in-our-stars-9780141345635
I lördags kom jag hem till Stockholm efter fyra veckor i Malmö, där jag jobbade mest hela tiden. Jag kom hem till en sambo som har semester och vi är alltså lediga tillsammans i två hela veckor, något som inte har hänt förut under de fem år vi har spenderat tillsammans. Därför försöker jag ta vara på tiden och har inte läst så mycket denna veckan, istället ska vi till exempel cykla in till stan och gå på museum idag. Några rader i Mina drömmars stad av Per Anders Fogelström har det såklart blivit, det passar sig just nu då jag inte vill rusa mig igenom den, det är en bok man bör njuta av, ta in varje ord och mening. Jag är en tredjedel in i berättelsen och jag älskar varenda rad.

Jag har också påbörjat Analfabeten som kunde räkna av Jonas Jonasson. Jag har egentligen inte kommit så pass långt att jag kan uttala mig om vad jag tycker, men det ser lovande ut. Samma knasiga känsla som i Hundraåringen...

En tredje bok jag (typ) läser är Förr eller senare exploderar jag av John Green. Jag påbörjade denna som ljudbok på Storytel för ganska länge sedan men hann aldrig avsluta den innan mitt abonnemang avslutades. Nu har jag bestämt mig för att läsa sista delen, då jag uppskattade det jag hann lyssna igenom. Denna gången blir det dock som e-bok och inte ljudbok. Från tekniska hjälpmedel till tekniska hjälpmedel, med andra ord.

Vad läser ni?

Kommentera

