Film: Non-stop

MV5BOTI3NzcxMjkzMl5BMl5BanBnXkFtZTgwMDY0NTQ0MDE@._V1__SX1304_SY603_På grund av risken för, eller snarare rädslan för, terrorister på flygplan har den amerikanska staten bestämt att varenda flygresa ska bemannas av minst en agent (”air marshal”). Långt ifrån alla är nöjda med den kostnad detta innebär för skattebetalarna och det har inletts en debatt på nationell nivå – är detta verkligen vettigt?

På ett flyg till London är det Bill Marks som är air marshal. Han är inte bara militär, utan även alkoholist. När planet har lyft börjar han få flertalet oroande sms. Om Bill inte fixar fram 150 miljoner dollar inom 20 minuter så kommer en passagerare att dö. Och det är bara början….

Alltså. Kan vi börja med att diskutera att det faktiskt finns något som kallas air marshal och att de jobbar med att bara hänga med på flygresor för att kolla att en terrorist inte råkar ha tagit igenom sig alla andra säkerhetsåtgärder? Vi vet inte hur många de är i antal, och att det skulle finnas en på varje flygplan är osannolikt, men ÄNDÅ?! Hade ingen aning om detta och är i chock.

Filmen då? Såklart så var det spännande, jag gillar actionrullar och Non-stop levererade när det gällde just det. Pistoler, en del våld och annat smått och gott. Ibland tyckte jag dock att det gick för långsamt, jag hann bli uttråkad och la fem minuter på att kolla twitter istället. Sambon påpekar att han gillade att man inte kunde räkna ut vem som var den skyldiga, vi hade fan inte ett enda rätt, och det kan jag hålla med om. Och jag gillar ju Liam Neeson.

Ett sådär, blir det från mig. 3/5 kanske.

IMDb: 7.0
Genre: Action, (typ) thriller
År: 2014
Medverkande: Liam Neeson, Julianne Moore, Michelle Dockery m.fl.

2 reaktioner på ”Film: Non-stop

    1. Ja, alltså, jag förstår att många skulle kunna gilla den. Jag bara…näe, känns som att det finns liknande filmer som passar mitt tycke bättre.

      Gilla

Kommentera

