Min HT15 och VT16-utmaning!

Under terminerna läser jag väldigt lite utöver kurslitteraturen. Jag orkar sällan sitta ner för att läsa och skriva i drygt åtta timmar för att sedan ”koppla av” med en bok. För varje termin blir antalet böcker och sidor färre, men det ska det bli ändring på i år. (Seriöst. Typ fem böcker i våras. SERIÖST. 5!) Jag mår ju bra av att läsa och orkar jag slökolla på TV så orkar jag fasen läsa litegrann. 🙂

Runt om i bokbloggsvärlden kör folk med olika bokutmaningar, läsbingon och liknande, så jag stal (opppps!) idéen och vissa av punkterna och körde min egen lista. Målet är att läsa dessa 25 böckerna under höstterminen i år samt vårterminen nästa år. Jag kommer att variera detta med bokburken (kanske bokburken väljer en bok som passar in på en punkt, man kan ju hoppas). En bok får bara räknas en gång. That’s it.

HT15 och VT16-utmaningen
1. En bok som är publicerad 2015 .
2. En novell.
3. En svensk deckare.
4. En bok med ett ord som titel.
5. Unga vuxna-genren.
6. En bok med en kvinnlig författare.
7. En bok jag blev intresserad tack vare en fellow bokbloggare.
8. En bok som jag fick rekommenderad av bibliotikarie eller boksäljare.
9. En bok som jag fick rekommenderad av en vän.
10. En biografi eller memoar.
11. En bok som är på topplistan just nu.
12. En bok med fler än 500 sidor.
13. En bok som är en del av en serie.
14. En bok som har blivit film.
15. En bok som jag har läst förut.
16. En bok jag har velat läsa i flera år.
17. En bok där historien utspelar sig utanför Europa.
18. En bok med ett djur på framsidan.
19. En debutbok.
20. En verklighetsbaserad bok.
21. En bok som är skriven före år 1900.
22. En bok på engelska.
23. En bok som utspelar sig helt/delvis där jag är uppvuxen.
24. En bok jag började läsa men aldrig läste klart.
25. En bok där en karaktär heter samma som jag.

3 reaktioner på ”Min HT15 och VT16-utmaning!

  1. Jag läste också hemskt lite när jag pluggade.. Lätt hänt! Ibland är det nästan så att man måste planera in läsningen för att det ska bli något läst.. Det finns så många andra tidsfördriv man kan lockas av.. Men en utmaning är ju alltid peppande. 🙂

    Gilla

Kommentera

