Ps. Jag älskar dig! – Cecelia Ahern

9789170280245Holly och Gerry är lyckligt gifta, men en dag händer det som inte får hända. Gerry blir sjuk och dör kort därefter. Holly vet inte hur hon ska gå vidare eller om hon ens vill gå vidare och glömma bort sitt livs kärlek. Helt plötsligt får Holly ett brev från sin döde man. Med hjälp av brev, grått och skratt är Gerrys sista uppdrag i livet att försöka få sin hustru att kunna gå vidare i livet.

Vissa böcker glömmer man aldrig. Jag läste PS. Jag älskar dig! för första gången för flera år sedan. Det var i husbilen på motorvägarna söderut i Europa och jag ömsom grät ömsom skrattade. Jag var tonårskär, så trots att det idag inte är sant så trodde jag då att jag upplevde den kärleken som Holly och Gerry hade haft. Haha, nåja. Den gick rakt in i hjärtat, med sin fina historia om att finna sin trygghet inom sig själv och kunna gå vidare från en tragedi men även tack vare det fångande språket. Cecelia Ahern är ett bra exempel på hur man inte (alltid) behöver ett speciellt komplicerat språk för att beröra läsaren. Senare såg jag filmen, och tyckte faktiskt att den var väldigt bra. Det är inte alltid det går så när man gör filmer av böcker. Men mer om den en annan dag.

Går att köpa bland annat här: Bokus och adlibris

En reaktion på ”Ps. Jag älskar dig! – Cecelia Ahern

Kommentera

