Sju jävligt långa dagar – Jonathan Tropper

sju-javligt-langa-dagar-pocketPå en kort tid hinner Judds liv falla samman totalt. Han kommer på sin fru med att ha en affär och hans pappa dör. Ovanpå allt detta tvingas han sitta shiva, en judisk sorgevecka, med sin familj där de får besök från i stort sett varenda person som någonsin har träffat hans pappa. En sorgevecka som fylls med kaos, överraskningar, bråk och allt annat man kan och inte kan tänka sig hinns med under sju dagar av sorg.

Jag är ambivalent när det gäller Sju jävligt långa dagar. Jonathan Tropper har ett sätt att berätta den här berättelsen på ett sätt som jag gillar, det är både tragiskt och komiskt på samma gång. Ibland (hela tiden med andra ord) det ena mer än det andra. Ändå så fångar berättelsen inte mig helt och hållet. Det är ingen dålig bok, långt ifrån, men den når inte upp till den bild som jag förväntade mig. Istället märker jag att jag tappar fokus till den nivå att jag mer eller mindre zoomar ut flera sidor, och bryr mig inte så pass mycket att jag behöver bläddra tillbaka och läsa om. Men den är okej.

Den går att köpa bland annat här: Bokus och adlibris

Kommentera

