Hjälp mig: Vad heter boken?

Jag minns att jag läste boken som tonåring/ung tonåring. Fiktiv.

Den handlade om en ung tjej (jag tror att hon hette Hannah, men samtidigt så trodde jag att boken hette det också och hittar inte den så…….) som man fick följa. Hon levde på Irland eller i Storbritannien när första världskriget slog till, hon var bara en liten flicka då. Man fick följa hennes uppväxt, hur hon fick jobb på sätt som kvinnor tidigare inte fått jobb (alla män var ju i krig!), hur kriget tog slut, hur hon blev kär, hur hon fick uppleva ett andra världskrig….

…Men vad heter boken?

SNÄLLA. Hjälp mig. Blir galen av att inte komma på vilken bok jag tänker på.

2 reaktioner på ”Hjälp mig: Vad heter boken?

    1. ÅH, det MÅSTE ju vara den. Men inget minne om det där med synsk… Hrm, får läsa den igen och se om det är mitt minne som spelar mig ett spratt 🙂 tack!

      Gilla

Kommentera

