Bokburken

IMG_20150412_175044Vi har nog alla varit där. Man är lässugen till tusen men man kan inte välja vad man ska läsa. Jag är där mest hela tiden, och ibland slutar det med att jag tar så lång tid på mig att välja att jag inte hinner läsa något den dagen. (…Jag veeet, värdelöst.)

Jag har sett detta tipset på flera håll, så nu tänkte jag köra på det själv. Säg hej till min bokburk! Jag har helt enkelt skrivit titlarna på alla olästa böcker (utom den otroliga mängd fackböcker jag tydligen äger!? Mitt och sambons historieintresse vet inga gränser.). När man ska börja läsa en ny bok tar man en lapp – pang boom – så slipper man vela. Burken får makten! Genialt.

Kommentera

